منبع عالی برای مقالات ابزار سئو منبع عالی برای مقالات ابزار سئو .

منبع عالی برای مقالات ابزار سئو

ساخت فایل Robots.txt


یکی ابزارهای موثر و کاربردی در مراحل بهینه سازی وب سایت که سبب ساز ایندکس درست صفحه های وبسایت بوسیله موتورهای کاوش میشود، ابزار آنلاین و مجانی ابزار سئو ایجاد فولدر متنی robots.txt است. این پوشه بایستی در ریشه یا این که روت هاست قرار داده گردد (مانند فرمت پایین)، چون ربات های موتورهای کاوش هنگام خزیدن (کراول) در تارنما نخست فولدر متنی robots.txt را در ریشه دامنه کاوش می نمایند. (فرمت درست قرارگیری پوشه روبوت www.yourdomain.com/robots.txt) به بیانی معمولی فولدر robots.txt اذن نظارت وب سایت و صفحات و محتویات آن را به روبات های موتورهای جستجومی دهد، چون با تایپ دستوراتی درین پوشه متنی این قابلیت و امکان تولید می‌گردد که بازدارنده از دسترسی کلیه یا این که تنی چند از روبات های موتورهای کاوش برای بازدید و ایندکس وبسایت خواهد شد و یا این که با معین نمودن قسمت های غیرضروری تارنما، آن‌ها را از لیست ایندکس شدن بوسیله ربات ها بیرون نمود.

پوشه Robots.txt چه می باشد؟
روبات های موتورهای کاوش به محض خزیدن در وب سایت و یافتن پوشه متنی بالا، استارت به تلاوت لیستی از اوامر لیست گردیده در آن می کنند تا بعداز محاسبه دسترسی یا این که عدم دسترسی خویش به پوشه ها و دایرکتوری های معین گردیده مبادرت به بازدید و ایندکس صفحه های تارنما کنند. این پوشه میتواند بوسیله ابزارهای بدون‌پول تولید آن مانند ابزار ارائه گردیده در نصیب بررسی تارنما upseo.ir ، ساخت‌و‌ساز شود و یا این که به وسیله وبمستر با دانایی از فرمت امرها و معنای آن ساخته گردد. بعداز ایجاد پوشه، گوگل و بقیه موتورهای کاوش توانا به کشف صفحاتی از وبسایت می شوند که بایستی نادیده گرفته گردیده و کنار نهاده شوند. به عبارت دیگر، پوشه تولید گردیده بوسیله ابزار تولید robots.txt در واقعیت کار متقابل نقشه تارنما را انجام می‌دهد، چون مقصود از نقشه وب سایت ایندکس شدن سریع و بی آلایش خیس صفحه های تارنما معلوم گردیده بوسیله ربات های موتورهای جستجویی زیرا گوگل میباشد. فولدر روبوت محدودیت های دسترسی فولدر ها و مسیرهایی که نباید ایندکس گردند را لیست می کند و نقشه وبسایت در مقابل پوشه ها و مسیرهایی که الزام بر ایندکس آن ها میباشد را مشخص و معلوم می کند.

فراگیری تولید پوشه robots.txt
در صورتیکه که از گذشته پوشه تولید گردیده، میتوانید با وارد کردن نشانی دامنه خویش آن را آپلود فرمائید. (این آیتم از روی میل میباشد). با تعیین آیتم اذن یا این که عدم اذن امرها و گزینش کدام ربات موتور کاوش و یا این که تعیین کلیه آن ها با مورد (*) می قدرت اوامر تازه را به پوشه با زدن دکمه افزودن دستورها، اضافه نمود. در شکل نیاز می اقتدار با وارد کردن نشانی نقشه تارنما در قاب معین گردیده و کلیک بر روی مورد به روز، این دستور را در لیست پوشه روبوت اضافه نمود. بعد از کامل شدن مورد ها درخواستی با کلیک بر روی دکمه صادر شدن، فولدر روبوت ذخیره شده و با به کار گیری از ftp و یا این که دسترسی بی واسطه به هاست وبسایت ، فولدر روبوت ساخت و ساز گردیده را در ریشه وبسایت بار گذاری نمائید.


برچسب: ابزار سئو،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۳:۴۳ توسط:افتخاری موضوع: نظرات (0)